Yang Tchaj-ťi 

Úvod

   Škola Yang Tchaj-ťi čchuan Praha nabízí kurzy, víkendové semináře a individuální cvičení. Náplní kurzů  je cvičení tchaj-ťi a čchi-kung.

   Jedná se hlavně o pohyb, který lze vnímat jako relaxaci, aktivní pohybový odpočinek nebo jako změnu pohybových návyků a  uvolnění stresu. Je zde také možnost vnímat pohyb z hlediska tchaj-ťi jako bojového umění.

Při cvičení čchi-kungu jde více o relaxaci, uvolnění a následné posílení těla. Tchaj-ťi je s cvičením čchi-kungu úzce spojeno a navzájem jsou obě cvičení provázána. Čchi-kung je jednodušší, nenáročný na prostor a cvičit ho mohou všichni bez rozdílu věku. Tchaj-ťi je složitější a potřebujeme k němu více prostoru. Na druhou stranu více protahuje tělo, lépe zapojí oběhový systém a tak může působit jako aerobní aktivita. Tchaj-ťi je možno cvičit i se zbraněmi a procvičují se jak pomalé tak rychlé formy.


Rozpis pravidelných cvičen cvičení na pololetí zima jaro od 1. 2 - 28.  6.  2018

Čchi-kung Osm kusů brokátu

pondělí - cvičíme v ZŠ Jeremenkova v Podolí od 17:00 do 18:15,  

úterý - cvičíme ve Varšavské 13 v Praze 2, meditační centrum Shambala


  •  Náplní cvičení je dynamická rozcvička otevírání kloubů a dechová cvičení.         Celé cvičení je doplňováno čchi-kungovými cviky, meditačními technikami a dynamickým cvičením. V závěru procvičujeme sestavu Osm kusů brokátu a v úplném závěru provádíme automasáž. 


       

Yang Tchaj-ťi čchuan dlouhá forma

  středa - tělocvična Gymnázia na Zatlance od 18:30 do 20:15

         

Návrat Tchaj-ťi, sestava pro začátečníky i pokročilé

Tchaj-ťi 13 zvířat sestava pro začátečníky

Yang Tchaj-ťi Krátká forma 22 pohyb, Yangu Tchaj-ťi meč.         

     tyto sestavy procvičujeme a vyučujeme ve víkendových blocích od 9:00 do 13:00 ,


       



Pozice Wu-ťi
Pozice Wu-ťi

Náplň tréninků tchaj-ťi začátečníci

  • Průpravná cvičení pro uvolnění a posílení jednotlivých částí těla s důrazem na správné provádění cviků.
  • Cvičení pro rozvoj vnitřní energie (statický a pohybový čchi-kung)
  • Sestavy stylu Yang - střední  řád - 8 a 22 forem pro úplné začátečníky,  108 forempro pokročilé cvičence. Výuka pohybů a jejich pochopení z hledika fyzické ale i energetické struktury. 
  • Sestava Návrat k Tchaj-ťi - kombinuje klasické pohyby stylu Yang a energetická cvičení čchi-kungu Pangu Shen Gong
  • Korekce a upřesnění jednotlivých postojů a pohybů
  • kloubní rozcvička - otevření všech kloubů těla, provádí se dynamicky a součástí je protažení a šlachosvalový čchi-kung
  • Spojený pohyb - pochopení jak se vytvoří spojený pohyb a díky tomu vnímaní plynulého toku čchi v jednotlivých částech těla
  • Náplň tréninků tchaj-ťi pokročilí
  • Průpravná cvičení s dlouhou tyčkou a sestava, kterou vytvořil mistr Chu Gin Soon (otec Vincenta Chu)
  • Procvičování sestav s mečem a s tyčí
  • Tuisho - základní tuisho (tlačení rukou) pro získávání citlivosti, pochopení základů následování "cítící energie" 
  • Dynamické tuisho - pro poznávání a získávání vnitřní síly (jin)
  • Korekce a upřesnění jednotlivých postojů

Náplň tréninků a cvičení čchi-kung

           rozvýjení vnímavosti a uvolnění těla, formou dynamických a statických cvičení

           Otevírání hlavních energetických drah a oblastí (bodů jako ming men, tchan-tien,             lao-kung)

           principy plynulých pohybů, zakořenění postoje, spojení těla s pohybem,  spojený               pohyb viz. náplň tréninků tchaj-ťi  


                             Aktuality

Zrelaxujete svoji mysl a zharmonizujete své tělo.